Rookmelder wekt bewoonster bij keukenbrand
..
Tegen vier uur dinsdagochtend is een bewoonster van de Heggeranklaan gewekt door het afgaan van haar rookmelder. Door nog onbekende oorzaak was in de keuken brand ontstaan die de hele kamer vol rook heeft gezet. Nadat de bewoonster naar buiten was gevlucht heeft ze via 112 de brandweer van Peize gealarmeerd. De brandweer is direct over gegaan tot een binnenaanval en had de brand snel onder controle en geblust. Hierna ging men over tot het ventileren van de woning waarbij bij het openen van de ramen nog dikke zwarte rookwolken uit de woning kwamen. De brandweer heeft vervolgens een door brand, zwaar beschadigde vaatwasser en koelkast uit de keuken naar buiten gebracht. Voor de bewoonster is Salvage ingeschakeld, een overkoepelende organisatie van verzekeraars, die hulp met betrekking tot aanpak van de schade co÷rdineert.

De brandweermensen die al een aantal jaren in Peize met Smokey het gebruik van rookmelders adviseren waren blij dat deze bewoonster door de rookmelder gewekt is geworden.

Terug naar archief overzicht
of het vorige item
26 julPeizer wielrenner wint etappe in Polen

of het volgende item
28 julVolgende Poolse ronde voor Poutsma