Gewonden bij brand in De Hoprank
..
Hulpverleners zijn druk doende bij De Hoprank om de gevolgen van de brand aan te pakken, foto Erik B
Op de avond van eerste kerstdag heeft een 72 jarige bewoner van woon- en zorgcentrum de Hoprank bij een brand in zijn appartement ernstige brandwonden en ademhalingsproblemen opgelopen. Nadat het alarm in de Hoprank was afgegaan hebben twee personeelsleden door kordaat optreden de man nog uit zijn woning kunnen halen. De brandweer van Peize die door het zelfde alarm snel ter plaatse was heeft de brand in de woning geblust en de overige bewoners uit de zelfde vleugel geëvacueerd. De bewoners die uit hun woning moesten konden tijdelijk worden opgevangen in het zorgcentrum zelf.
Grootschalige inzet
Door het veiligheidsprotocol dat wordt opgestart bij een brand in een verzorgingstehuis werden uit de hele regio meerdere ambulances en andere hulpdiensten richting Peize gestuurd. Ook burgemeester van der Laan van de gemeente Noordenveld heeft zich ter plaatse laten informeren over de gang van zaken. Uiteindelijk werden naast de gewonde man nog een bewoonster met ademhalingsproblemen en de twee personeelsleden naar het ziekenhuis afgevoerd. De brandweer is nadat de eerste reddingsactie waren afgerond geruime tijd bezig geweest om de betreffende vleugel rookvrij te maken. Bijna drie uur na de melding waren de geŽvacueerde bewoners weer op hun kamer. De Peizer brandweer keerde daarna als laatste van de hulpverleners terug naar de kazerne. Voor stichting Salvage en het extra opgeroepen personeel van de Hoprank begon toen de klus om alles weer enigsinds op orde te krijgen.

Terug naar archief overzicht
of het vorige item
25 decKerstverlichting Peize

of het volgende item
27 decHerinrichting Onlanden wordt zichtbaar rond Peize